5 Aralık 2011 Pazartesi

Mutfağım Yeşillendi (bende bittim ama)

Bol resimli bir post geliyor hanımlar hemde gecenin 02:20'sinde.Tükenmişliğin sınırındayım.Çünkü bu postu hazırlayabilmek(ve tabii mutfağı yenilemek için) gündüzleri yarı uyur yaşayıp geceleri dikiş dikiyorum.(bir sebebi daha var oda sonraki postlarda açıklanacak)
     Neyse lafı uzatmayalım.Resimdeki sandalye kılıfının hikayesi geliyor karşınıza.



Sandalyelerin orjinalini çekmeyi unutmuşum.Yerimden kalkıp,kılıfı çıkarıp,resim çektikten sonra;tekrar kılıfı giydirmeye ve gelip resmi yüklemeye gerçekten mecalim yok.Arkası parmaklık şeklinde demirli(araları hep toz olur) oturma kısmı çoooook sıradan bir sandalyecikti.


Yukarıda görülen iki dikdörtgen temel malzemelerimizdir.Küçük parçadan iki tane olacak.


Aplike desenimi kendim çizdim.Laleyi çok severim,özellikle Osmanlı  Lalesini


Aplike kumaşım ince olduğu için dikiş hattı boyunca tela yapıştırdım.Niye yaptım yada yapmasam da olurmuydu bilmiyorum,yaptım işte. Birde ilk defa aplike (kaç kere aplike dedim ben yaa) yaptığım için ve nasıl yapılır bilmediğim için iğneledim,teyelledim ve ilik açma ayarında bıkmadan ,yılmadan diktim.
Kat yeri yazan kısımdan yüzü yüze gelecek şekilde katlayıp yan kenarları sarkma payına kadar diktim.Sandalyeye geçecek kısım oluştu.küçük parçayıda bu dikişin bittiği yerden başlayarak diktim.küçük parçanın kısa kenarında dönerek dikiyorsunuz.
Son olarak tüm kenarları 1 cm den içe katladım.



Farklı boylarda havlu parçalarının kenarına da aynı kumaştan diktim.Ortalarda bulunsunlar bir işe yararlar nasıl olsa




Hadisli takvimim resimleri çektiğim gece bir dua ediyorki...  son resimde bu olsun beraber amin diyelim.


2 yorum:

dikisdersi dedi ki...

güle güle kullan sandalye kılıflarını ,makinanaın pedalını gördüm :)pfaff deyince belki görürüm diyede şöyle yapıştım resimlere

bende severim osmanlı lalesini ,güzel muhabbetlerin olsun sandalyelerinde

takvim yapragı için de

AMİN ...

Adsız dedi ki...

çok guzel olmus ellerine saglik!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...