3 Aralık 2011 Cumartesi

İnternetten alışveriş yapmadan önce!

 

   Pek çoğunuz gibi bende sırf fikir olsun diyerek internetteki alışveriş sitelerinden iki tanesine üye olmuştum.Modellere bakıp burdaki mağazalarla fiyat karşılaştırması yapmak dışında bir teşebbüsüm olmadı.Taa ki bir elbise görene kadar.
     Daha önce internetten alışveriş yapmıştım.Kitap,küçük ev aletleri aldığımız ve memnun kaldığımız siteler var ama hiç kıyafet almamıştım.Yani ne bileyim denemeden almak biraz tehlikeli bi olay.Rengi aynı mı,bedeni uyarmı ,kumaşı nasıldır gibi bi dolu soru dolanırken kafamda fiyatta cazip gelince gecenin 2 sinde eşimi uyandırıp aldık elbiseyi.
     İşlemler bitince eşim sordu " site güvenilir mi?" diye.ben tam sevindirik olmuşum Hülya Koçyiğit misali koşuyorum odada, zınk diye kalıverdim.Be adam önceden sorsana.Aldımı beni bir telaş.
     Bi de nereye soracam ki site güvenlimi diye.Adamlar sitelerine yazarmı bize güvenmeyin siz eşşeğinizi sağlam yere bağlayın diye.
     Sevinmekle komplo teorileri kurarak geçirdiğim gecenin sabahında caanım Zaman gazetesinin cumartesi eki tam sayfa ayırmış bu konuya.İnternet alışverişlerinde dikkat edilmesi gereken 6 öneriyi sıralamışlar.
     1)Ön Araştırma:Site hakkında bilgi toplayın(bir tek adını biliyorım Yenimoda)Kullanıcı yorumlarını,güvenlik politikasını,sözleşmeleri ve haklarınızı yazan yazıları okuyacakmışsınız.(ben doğrudan satınal dedim :)))
     2)Güvenlik Sertifikası:sitenin SSL adlı sertifikaya sahip olması ve sertifikanında geçerli olması.Peki bunu nasıl anlarsınız.Alışverişe geçtiğinizde web tarayıcınızda yani adres satırının sonunda bir asma kilit beliriyorsa sitede SSL sertifikası vardır.O asma kilide tıklayarak sertifika bilgilerine ulaşabirsiniz.(kilidi görene kadar kalbim nasıl titredi anlatamam)
   3)Kredi Kartı Güvenliği:kredi kartı bilgilerinin kopylanmaması için sanal kredi kartı kullanmalıymışız.Ozaman kredi kartı numarasını yazmak gerekmiyormuş.ayrıca özel limit koyma yada limiti sıfırlama gibi yöntemlerle alışveriş daha güvenli hale gelebiliyormuş.(çatır çatır yazdım ben)
     4)Adres doğrulama:işlemler esnasında adres satırında site adresi değişebilirmiş.başka bir yere yönlendiriliyorsa şüpheli olabilirmiş.(yönlendirse şüphelenirmiyim diye soruyorum kendime)
     5)HTTPS :sitenin ödeme bölümüne geldiğinizde adres çubuğunda https:// yazmalıymış.Sondaki o "s" harfi yoksa riskliymiş.(sonradan kontrol edildi "s" varmış)
     6)Bilgisayar Güvenliği:başkalarıyla beraber kullanığınız bilgisayarlardan ve güvenli olmayan Wi-Fi noktalarından internete bağlıyken alışveriş yapmayın.(benim kırık ekranlı dizüstü ve ona bağlanan tarihi eser ekranımla bağlıydım)
     Zaman Gazetesi'nin ilgili yazısı için tıklayınız

     Elbisem geldiğinde resimlerini paylaşıcam.Teslim alırken dikkatli olmam konusunda şartlandırıyorum kendimi.Bu sefer daha bilinçli olmak istiyorum.Paketi kargocunun yanında  açmak dışında tavsiyesi olan var mı?

1 yorum:

bahar yorgun dedi ki...

ben alışveriş yaptım 2 defa o siteden bir sorun yaşamadık. inşallah sende yaşamazsın

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...