23 Aralık 2011 Cuma

Açılış...Kapanış...

     Bazen öyle olaylar yaşıyoruz ki anlamak yada anlamlandırmak zor geliyor.Bir düşünürün özlü sözlerinden birini alıp yaşadığınız olayın üstüne yerleştiresiniz geliyor.
     Hayat öyle tevafuklar çıkarıyor ki karşınıza "beni anlaman için fırsat" diyor sanki.Bir açılış birde kapanış hikayesiye düşüncelere daldım bende.Hayatı ve ölümü tefekkür ettim.
  
  Açılış...
    
 Yeni bir AVM açıldı şehrimize.Bilinenlerden hiç bir farkı olmayan,ruhu olmayan,özündeki karanlıkları spotlarla gizleyen "yalnızca ve sürekli tüketin" diye bağıran yeni bir adres...
     Eşimin tasarladığı bir ürün de burada sunulacaktı.Bu bahaneyle yola çıktık.
     Nasıl bir izdiham,nasıl bir mahşeri kargaşa anlatamam.İşin ilginç yanı satış yapılan mağazalar da kimseler yok ama koridorlarda yürünmüyor.
     Nasıl ve ne zaman vitrin bağımlısı olduk biz ne olur söyleyin.Sadece vitrinlere bakarak zamanını harcıyan bir millet olmuşuz da haberimiz yok.Ve bu grubun bu mağazalardan alım gücü de yok."olsun bakmak da parayla değil ya"
       
     Kapanış.....

 Tam gidiş amacımızı gerçekleştirmiş ve bari bişeyler yiyelim diyorduk ki apartman görevlimizden bir telefon aldık.Kısa bir süre önce hanımı vefat eden yaşlı komşumuzda dünya hayatına veda etmişti.
     Teyzenin vefatının ardından bir kaç cümle yazmıştım;

Dün akşam yatsıdan sonra
Azrail uğramış bizim mahalleye...
Bizim evin de ışıkları yanıyordu ama;
sessizce geçip penceremin önünden,
Çalmış yan komşumun kapısını.
...
Çağırmış yaşlı kadını yanına
ve bir başına bırakmış kocasını
araması için uzaktaki dokuz evladını...
(yanımızda yaşlansa anne ve babalarımız ve biz uğurlasak onları bu son yolculuklarına... çok mu zor?)


23 mayısta yazmışım bu cümleleri.Bir yıl dolmadan aynı evden bir kapanış daha...
Gözlerde kapanış...dillerde kapanış...amelde kapanış...ömürde kapanış

Açıııılııyyyoooorrrrrr! diye bağırırken çığırtkanlar, hayatın gerisinde hep bir kapanış...


    
   

2 yorum:

leyya dedi ki...

merhaba arkadaşım.kesme patı evet çok pratik bir şey dee ben genellikle büyükçe parçalarla çalıştıgım için pek işime yaramıyor açıkcası:)bir tarafı cm ölçüsünü bir tarafı da inch ölçüsünü gösteriyor.genellikle patch work tarzı çalışmalarda işe yarıyor aslında.kumaşı ölçülerin üzerine yatırıp kesme bıçağı ile kesiyorsun filan işte.

amcaya da teyzeye de Allahtan rahmet diliyorum

fiamma dedi ki...

Neslihancığım ben de senin gibi avm gezmeyi sevmeyenlerdenim. Hedefimi belirlerim ne alacaksam alır, az bakınır hatta sadece belli mağazalara bakar çıkarım. Daha çokda cafe kısmında zaman geçiririm eğer bir dostla falan gitmişsem. Bütün bir hafta sonunu geçiren insanlar var, öyle alışveriş yapmadan bakındıklarına da ben inanmıyorum açıkcası. EE tüketim toplumları böyle ama... Bir yandan dükkandaki eşyalar tükeniyor bir yandan ömürler değil mi? Başınız sağolsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...