26 Ağustos 2012 Pazar

Umre'den payıma düşenler...

     Başlığı böyle yazınca biraz düşündüm gerçekten payıma ne düştü diye.Aslında en çok kıskançlık düştü.Bende gitmek istedim,istiyorum...Annemler yaşadıklarını anlatırken hem seviniyorum hem üzülüyorum.Bir garip oldum yani.Tüm ihtiyaçları erteleyip gitmek istedim.
     Ama istemek yetmiyormuş,çağrılmak gerekiyormuş...Saatlerce süren sohbetlerimiz,gözyaşları,dualar anlatılacak gibi değil.O yüzden hiç o konulara girmiyorum.Doğrudan hediyelerimi göstermeye başlayım.
     Pek hediye beklemiyordum doğrusu.Çünkü çok kısaydı süreleri.Bir haftada ancak ibadet ve ziyaretler yapılabilirdi.Birde önceden buralarda olmayan şeyler gelirmiş oradan bu yüzden de çok kıymete geçermiş hediyeler.Şimdi orada ne varsa burda da var.Hatta annem ziyarete gelenlere vereceği hediyeleri burdan aldı.Onları resimlemedim bile.
     istediğim tek şey şimdilerde sokağa çıkarken bile giyilen abaya/cilbab oldu.Buralarda gittikçe pahalanıyor.Belki orada daha uygun olur diye istedim.Saolsun annem istediğim gibi en sadesinden S beden almış ama demekki arap kadınlarının bedeni bize uymuyor.Resimde de görüldüğü gibi çok geniş.Benden iki taneyi içine alır.



Hadisin tam metnini bilmiyorum ama Peygamber Efendimiz Hac'da kadınlara siyahı erkeklere beyazı yakıştırmış.Bende siyah giymeyi seviyorum.Ve Medine ipeği denilen eşarpların duruşu ve kullanışı okadar güzel ki.Annemin söylediğine göre eşarplar hep şal formuna dönmüş,kare bulmakta çok zorlanmış.Bulduklarına 120 riyal demişler.Adet olarak fazla alacakları için 35 riyale düşmüşler.Aradaki farka bakarmısınız.İnşallah giderseniz ve yolunuz çarşıya düşerse mutlaka pazarlık yapın.


Elbette Mekke'nin vazgeçilmezi akik ve inci...




Oradan gelenler bunlar.Hurma ve zemzemi resimleyemedim ama her cins hurmanın sanki ayrı bir tadı var.Ben yaş hurmaya bayıldım.

Dağıtılan tüllerden birininde resmini göstermek istiyorum sizlere,kendi eşarp ve yazmalarınıza farklılaştırıp uygulayın diye.


Bu tül oldukçada pahalıya satılıyor ben şaşırdım yani.Aynı metallerle yaptığım ceketim için tıklayın

Allah dileyen herkese gitmeyi ve yanarak dönmeyi nasip etsin.Tur hocalarının annemlere Kabe'yi ilk gördükleri anda etmeleri için tavsiye ettiği dua ile bu postu bitirelim.

Allahım!!! Bu an'dan önceki günahlarımı affet,bu an'dan sonraki dualarımı da kabul et.(amin)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...