16 Eylül 2012 Pazar

Şekerpare

    
     Mutfakta harikalar yaptığım söylenemez ama garantili bir kaç tarifim vardır.Bunlardan biride bayramlarda, özel misafirlerde beni kurtaran şekerpare tarifim.
 Bol resimli tarifimize geçelim hemen

1 su bardağı pudra şekeri
3 adet yumurta
yarım su bardağı ince irmik
1,5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket oda sıcaklığında erimiş margarin
kıvam alıncaya kadar un

şurubu için:
5 su bardağı toz şeker
6 su bardağı su
yarım limon

yapılışı:un hariç tüm malzemeyi karıştırın.sonra unu ekleyin.hamur elinize yapışmayacak kıvamda olmalı.hamur hazır olunca 15 dk dinlendiriyoruz.ceviz büyüklüğünde alıp şekillendiriyoruz.ben genelde yuvarlak yapıp ortasına badem batırırım.bu sefer bademim yoktu şekil ve süslemede değişiklik yaptım.

180 derece fırında pembeleşene kadar pişiriyoruz.fırının önce alta yakın rafına koyup kabarmasını bekliyorum sonra üste yakına getirip pembeleştiriyorum.ama bu şart değil tam orta rafta  hiç dokunmadan da pişirdiğim oldu

pişmeye yakın şurubu hazırlıyoruz.şurubu verirken ikisininde sıcak olması gerekiyor.Birde şurubu fazla kaynatıp kıvamını yoğunlaştırmayın. su gibi olmalı.

resimler resimler  resimler

bu sefer yuvarlak yapmayıp biraz daha oval yaptım ortasından da bıçakla çizdim.acele ettiğim için büyük oldular ama tabakta zengin duruyor.


fırından çıkıp şerbetlenmiş hali


şerbetin içinde yüzmeli bu yüzden kare tepsiden yuvarlak tepsiye aldım.


terslerini çevirip tüm yüzeyin ıslanmasını sağladım


bıçakla çizdiğim yerleri hindistan ceviziyle süsledim


afiyet olsuuuunnn


bir ara da bu basit böreği paylaşacağım inşallah


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...