25 Kasım 2014 Salı

Hâla pelerini olmayan var mı?



Modayı çok fazla takip etmem ama her mevsimin vazgeçilmez parçaları vardır.Mesela kış ayında pelerinler,şallar,salaş hırkalar hemen herkesin dolabında bulunur.
Benim için eskimeyen bir kumaş deseni de kazayağı desenidir.Tamda istediğim kalınlıkta bulunca ilk pelerin deneyimim kaçınılmaz oldu.

Kalıbım birçok Burda dergisinde bulabileceğiniz en sade pelerin kalıbı.


Görüldüğü gibi ön ve arka kalıplarımda hiçbir detay yok.Hatta elinizdeki düz bir bluz kalıbından da uyarlayabilirsiniz.Yapmanız gereken ön ortayı biraz genişletmek-ki böylece pelerinin önü üst üste gelebilsin.Omuz kısmını da aşağı doğru dairesel olarak indirebilirsiniz.


Arka kısmını iki parça da yapabilirsiniz benim kalıbımda dikiş yoktu ama bir dahaki sefere arka ortaya A ple yapmayı düşünüyorum.


Ön patımın boyu kısa geldi bende birazcık ek yaptım.



Tüm patlarımı telaladım ve arka patla birlikte kalıbıma tutturdum.

Diktiğim patlarımı çevirip ütülüyorum ve kenarlarından elde dikerek bedene sabitliyorum.

  
Resimdeki iki düğmemin tam altında iki tane çıt çıt var onları resimlemeyi unutmuşum.Orta boy çıt çıt kullandım.


Kalıbın orjinalinde kolların çıktığı kısmın altı dikiliydi.Ancak pelerinin sahibesi daha rahat etsin diye alt kısımdaki dikişi açtım.


Kırmızı veya bordo şalım olmadığı için kumaşla kombinledim(bu kombin olayını öğrenmem şart oldu artık) Bu kırmızı kumaşla pratik elbise dikimi de bir sonraki postta olsun inşallah.





Gerçekten kolay bir pelerin renk renk dikip giyilebilir.

 Haberi olmayanlar için dikişle ilgili face grubumuzdan da anlık bilgi paylaşımı yapabilirsiniz


8 yorum:

bahar yorgun dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık bende kurtlandım şimdi listeye bunu da ekleyeyim bari :)

HÜSNÜZAN dedi ki...

Hiç vakit kaybetme Bahar Yorgun,hatta anne kız kombin yap...(yazar burda hüzünlenir)

yeşim doğru dedi ki...

Ayyyy harika!!!!!

Unknown dedi ki...

çok güzel ve faydalı paylaşım. tebrikler

takibe aldım bende beklerim
tesetturnotlari

Unknown dedi ki...

allahım yaaa inş senin gibi olurum kendime ciciler dikebilecek seviyeye gelirim inş bende kursa yeni başladım sizin paylaşımlar da çok faydalı oldu bana

HÜSNÜZAN dedi ki...

yardımcı olabildiğime sevindim. dikiş dikmek heces olarak başlar ve tutkuya dönüşür haberiniz olsun :) facebook hesabım üzerinden de ulaşabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Mrb panco da beden oluyor mu standart mi

HÜSNÜZAN dedi ki...

Eğer çok volanlı olmayan benim modelim gibi bir pelerin yapıyorsanız omuz ve sırt ölçünüze göre yapmanız gerekir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...